A Tiszaújvárosi Járás Tankerületéhez tartozó oktatási intézmények egyike a hejőkeresztúri IV. Béla Körzeti Általános Iskola, amelynek vonzáskörzete Hejőkeresztúr, Hejőszalonta és Szakáld községek.
A két telephelyen lévő iskola tanulói létszáma már évek óta 230 körül mozog. A tanulók 68%-a hátrányos helyzetű, 8%-a állami gondozott és 7%-a sajátos nevelési igényű. Az intézmény a jobb teljesítmény eléréséért integrációs nevelést-oktatást folytat.
Az iskola nagy hangsúlyt fektet a tanulók képességének kibontakoztatására, amelynek célja a tanulók kulcskompetenciáinak fejlesztése a nevelő-oktató munka során. Tevékenységünk alapgondolata, hogy a mindennapi munkát multikulturális tartalom töltse meg.
Az intézmény fő célkitűzései között szerepel:
• A szülőkkel való kapcsolat ápolása, szorosabbá tétele, amelynek egyik útja, hogy az iskola olyan programokat kínáljon, ahol a diák-szülő-pedagógus hármas harmonikus együttléte biztosítható, és amely közös élmények a családok és az iskola közötti kapcsolatot erősítik és a különböző generációkat közelebb hozzák egymáshoz.
• Feladatunknak tekintjük tanulóink iskolai sikerhez juttatását, ezzel alapozva meg azt a törekvésünket, hogy az életben boldogulni tudó, sikeres diákokat bocsássunk ki az iskola falai közül. Az egészséges sikerorientáltság, céltudatosság, amely nem fajul karrierizmussá, képessé teszi a gyerekeket a kudarcok elviselésére, sőt a negatív tapasztalatokon edződve, azon felülkerekedve további eredmények elérésére sarkall.
• A harmonikus személyiség kialakításának nélkülözhetetlen feltétele a belső harmónia, az egészséges lelki élet, ezért törekszünk a szubjektív életminőség-érzésének javítására.
Az intézmény három program köré szervezi tevékenységét:
• A Komplex Instrukciós Program olyan speciális kooperatív tanítási módszer, amely lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka szervezését olyan osztályokban, ahol a tanulók közötti tudásbeli különbség és kifejezőkészség tág határok között mozog. A módszer célja, hogy minden gyerek tudásszintje emelkedjen, és része legyen sikerélményben az osztálymunka során.
. Előtérbe kerül a az eltérő szociokulturális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, a többségi kultúra, viselkedésnorma elsajátítása, az agresszió visszaszorítása.
• Ha jó közösségi iskolát szeretnénk létrehozni, akkor az iskolát nyitottá kell tenni. A szülők aktív szerepet vállalnak az iskola életében, cserébe az iskola olyan szolgáltatásokat nyújt, amelyeket nem csak a diákok, hanem a szülők is igénybe vehetnek. Ennek az együttműködésnek egyik megvalósítója a Generációk Közötti Párbeszéd Program. A foglalkozások a gyerekek és a szülők kölcsönös tanórai együttműködésén alapulnak
• Az iskola egyre növekvő mértékben kíván teret adni a közös élményszerzésnek, amelynek egyik hatékony eszköze a logikai és táblajáték-foglalkozások.
A kötelező tanórai és nem kötelező tanórán kívüli logikai- és táblajáték-foglalkozások fő célkitűzései között szerepel a gyerekek értelmi képességének, fejlesztése,a problémamegoldásra nevelés, a szabadidő igényes, tartalmas eltöltése, a társas élet, a szociabilitás erősítése, a rendszeres megmérettetés, versenyzés és a hagyományápolás.
A táblajáték a személyiségfejlesztés hatékony eszköze. A játékok során gyermekeink megtanulnak alapvető viselkedési normákat, kezelni konfliktusaikat, siker-és kudarctűrő képességük erősödik, segíti a helyes önértékelés kialakulást, és fejlődik önbizalmuk.
Programjaink segítségével arra törekszünk, hogy minden tanuló saját képességeinek megfelelően haladjon az ismeretek elsajátításában, és főleg képes legyen önálló ismeretszerzésre. A tanórák élvezhetők, szerethetők legyenek, együttműködésen alapuló osztályközösségeket szeretnénk, amelyekben tanulóink elfogadják egymást, és meglátják társaikban az értéket. Alapelvünk:
MINDENKI JÓ VALAMIBEN!
Mi úgy gondoljuk, hogy a pedagógustársadalom nem engedheti meg azt, hogy magukra hagyjuk gyermekeinket problémáikkal, várva, hogy a társadalom majd megoldja azokat.
Van megoldás, a mi iskolánk egy kipróbált, működő programmal bizonyítéka ennek.
Az adatvédelmi nyilatkozatok az alábbi linkeken érhetők el
(PDF formátumban)
Intézményi Adatkezelési Nyilatkozat
Honlappal Kapcsolatos Adatvédelmi Nyilatkozat
Iskolaközi szemléletformáló programok a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola és a Mezőkövesdi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola között
A projekt célja:
A projekt általános célja a korai iskolaelhagyók számának csökkentése és a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése, valamint a minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférés előmozdítására az iskolák közötti kapcsolatok fejlesztésével.
A projekt konkrét célja a különböző társadalmi hátterű tanulók közti kapcsolat létrehozásának elősegítése, mely hozzájárul hosszú távon a kapcsolati tőke kialakításához és már a gyermekkorban elindulhat a társadalmi felelősségvállalás fontosságának előtérbe helyezése.
Támogatást igénylő: Mezőkövesdi Tankerületi Központ 3400 Mezőkövesd, Széchenyi István utca 1.
Együttműködés vezetője:
- Az intézmény neve, címe: Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola (Székhely: 3597 Hejőkeresztúr, Petőfi Sándor út 111.) - OM azonosítószáma: 029073
Együttműködés tagintézménye:
- Az intézmény neve, címe: Mezőkövesdi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (székhely: 3400 Mezőkövesd, Hősök tere 14.) - OM azonosítószáma: 200657
A projekt megvalósulásának ideje:
2017. novembertől 01. – 2019. október 31.
Megvalósítandó tevékenysége
- Kötelező óraszámon felüli nyelvtanítás
- Délutáni foglalkozások
- Tantárgyi fejlesztés
- Tanulmányi, kulturális rendezvény
- Intézmények közötti kapcsolatfelvétel
- Közös internetes oldal
- Személyes találkozó
- Előadássorozat
- Nyári tábor
- Eszközbeszerzés
Kötelező tématerületek:
- A partner iskolák bemutatása és megismertetése
(kultúra, társadalmi helyzet, nemzetiség, földrajzi sajátosság)
- Biztonságos internethasználat
- Az egészséges életmód fontossága
"Pályaorientáció, kiemelten az MTMI készségek és kompetenciák fejlesztése a Mezőkövesdi Tankerületi Központ oktatási intézményeiben”
A projekt célja:
A fő cél a pályaorientáció megerősítése a köznevelési intézményrendszerben, különös tekintettel a matematikai, természettudományos, informatikai és műszaki pályák választásának népszerűsítésére és ahhoz kapcsolódó kompetenciák fejlesztésére.
A fejlesztés részcéljai:
• A tudatos felnőttkori életpálya-építés és a majdani sikeres munkaerő-piaci részvétel megalapozása, az ehhez szükséges készségek elsajátításának, és így a köznevelés eredményességének, hatékonyságának és hátránykompenzáló szerepének javítása érdekében. • A tanulók pályaorientációs kompetenciafejlesztése, kiemelten fókuszálva az MTMI területek népszerűségének növelésére a köznevelés intézményrendszerében. • A pedagógusok és a pályaorientációs feladatellátásban érintett köznevelési szakemberek pályaorientációs célú felkészültségének támogatása..
Támogatást igénylő: Mezőkövesdi Tankerületi Központ 3400 Mezőkövesd, Széchenyi István utca 1.
Résztvevő intézmény:
- Az intézmény neve, címe: Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola (Székhely: 3597 Hejőkeresztúr, Petőfi Sándor út 111.) - OM azonosítószáma: 029073
A projekt megvalósulásának ideje:
2017. novembertől 01. – 2019. október 31.
Megvalósítandó tevékenysége
- Rendhagyó, tematikus órák, találkozók szervezése (végzett diákok, sikeres emberek, szülők életpályáinak, életútjainak bemutatása)
- Iskolalátogatás, nyílt nap, pályaválasztási rendezvények
- Interaktív, illetve mobil programok, kiállítások, installációk, tematikus játszóházak
- Több szakmaterületet érintő munkahelyek bemutatása
- MTMI területet érintő speciális tematikájú, élmény jellegű szakkörök szervezése
- IKT eszközökkel, perifériákkal, programozással kapcsolatos készségfejlesztő tevékenység megvalósítása
- Támogató csoportok (pedagógusok, iskolapszichológus, pályaválasztási szakember) létrehozása, működtetetése
„DIGITÁLIS
KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE”
A projekt célja:
- Tanulás-tanítás pedagógiai módszertanának megújítása: a digitális pedagógia elterjesztése érdekében a pedagógusok módszertani tudásának célzott fejlesztése.
- Korszerű informatikai infrastruktúra biztosítása a köznevelési intézmények számára
- A korszerű pedagógiai módszerek szerinti tanítási-tanulási folyamat támogatása a tankerületi központok által fenntartott valamennyi köznevelési intézmény WiFi lefedettségének biztosításával
Támogatást igénylő: Klebelsberg Központ 1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 42-46.
Résztvevő intézmény:
- Az intézmény neve, címe: Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola (Székhely: 3597 Hejőkeresztúr, Petőfi Sándor út 111.) - OM azonosítószáma: 029073
A projekt megvalósulásának ideje:
2017. október 01. – 2020.december 29.
Megvalósítandó fejlesztések:
1.A tanórák keretében alkalmazandó korszerű technológiájú digitális eszközök ellátottságának fejlesztése
1.1. mobil klienseszközök beszerzése,
1.4. EduRoam szolgáltatáshoz történő hozzáférés, WIFI fejlesztés
2.Módszertani fejlesztés
2.1. A pedagógusok részvétele továbbképzéseken
Minőségi oktatás infrastrukturális feltételeinek fejlesztése Hejőkeresztúron
A projekt célja:
A fejlesztés általános célja a település népességmegtartó képességének, a fiatal, képzett munkaerőt megtartó lehetőségeinek növelése, a helyi szükségletekre épülő közszolgáltatások racionális és költséghatékony működésének kialakítása.
A projekt konkrét célja a modern, befogadó oktatási környezet és a mindennapos testnevelés (testedzés) infrastrukturális feltételeinek megteremtése, kötelező helyiségek kialakításával, felújításával és eszközök beszerzésével a minőségi oktatás feltételeinek megteremtése érdekében
Támogatást igénylő: Mezőkövesdi Tankerületi Központ 3400 Mezőkövesd, Széchenyi István utca 1.
Résztvevő intézmény:
- Az intézmény neve, címe: Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola (Székhely: 3597 Hejőkeresztúr, Petőfi Sándor út 111.) - OM azonosítószáma: 029073
A projekt megvalósulásának ideje:
2017. október 01. – 2021. június 30.
Megvalósítandó infrastrukturális fejlesztések:
Az oktatási helyiségek a következőképpen kerülnek kialakításra:
- új 250 m2 tornaszoba kialakítása
- 150 fős előadó terem kialakítása 265m2 szemléltető oktatási céllal
- szaktantermek kialakítása fejújítása és átépítése 100 m2 –en: informatikai terem, természettudományos terem és nyelvi laboratórium
- kialakításra kerül egy új művészeti terem
- megújításra kerül az iskola épületgépészeti rendszere: fűtés, villamos, gépészeti hálózat
- az épület új külső hőszigetelést kap
- megtörténik az iskola padlózatának a cseréje
- kialakításra kerül egy új sportudvar szabadtéri konditeremmel 70 m2-n és 400 méteres futókörrel
- a megfelelő pedagógiai munka érdekében egy tanári szoba kerül kialakításra
A Mezőkövesdi Tankerületi Központhoz tartozó oktatási intézmények egyike a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola, amelynek vonzáskörzete Hejőkeresztúr, Hejőszalonta és Szakáld községek.
A hejőkeresztúri és a szakáldi intézményben a tanulói létszám évek óta 200 körül mozog. A tanulók 30%-a halmozottan hátrányos, 3%-a hátrányos helyzetű, 10%-a állami gondozott és 8%-a sajátos nevelési igényű. Az iskola nagy hangsúlyt fektet a tanulók képességének kibontakoztatására, amelynek célja a tanulók kulcskompetenciáinak fejlesztése a nevelő-oktató munka során. Tevékenységünk alapgondolata, hogy a mindennapi munkát multikulturális tartalom töltse meg.
Az intézmény fő célkitűzései között szerepel:
- A szülőkkel való kapcsolat ápolása, szorosabbá tétele, amelynek egyik útja, hogy az iskola olyan programokat kínáljon, ahol a diák-szülő-pedagógus hármas harmonikus együttléte biztosítható, és amely közös élmények a családok és az iskola közötti kapcsolatot erősítik és a különböző generációkat közelebb hozzák egymáshoz.
- Feladatunknak tekintjük tanulóink iskolai sikerhez juttatását, ezzel alapozva meg azt a törekvésünket, hogy az életben boldogulni tudó, sikeres diákokat bocsássunk ki az iskola falai közül. Az egészséges sikerorientáltság, céltudatosság, amely nem fajul karrierizmussá, képessé teszi a gyerekeket a kudarcok elviselésére, sőt a negatív tapasztalatokon edződve, azon felülkerekedve további eredmények elérésére sarkall.
- A harmonikus személyiség kialakításának nélkülözhetetlen feltétele a belső harmónia, az egészséges lelki élet, ezért törekszünk a szubjektív életminőség-érzésének javítására.
Az intézmény három fő program köré szervezi tevékenységét:
- A Komplex Instrukciós Program olyan speciális kooperatív tanítási módszer, amely lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka szervezését olyan osztályokban, ahol a tanulók közötti tudásbeli különbség és kifejezőkészség tág határok között mozog. A módszer célja, hogy minden gyerek tudásszintje emelkedjen, és része legyen sikerélményben az osztálymunka során. Előtérbe kerül az eltérő szociokulturális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, a többségi kultúra, viselkedésnorma elsajátítása, az agresszió visszaszorítása.
- Ha jó közösségi iskolát szeretnénk létrehozni, akkor az iskolát nyitottá kell tenni. A szülők aktív szerepet vállalnak az iskola életében, cserébe az iskola olyan szolgáltatásokat nyújt, amelyeket nem csak a diákok, hanem a szülők is igénybe vehetnek. Ennek az együttműködésnek egyik megvalósítója a Generációk Közötti Párbeszéd Program. A foglalkozások a gyerekek és a szülők kölcsönös tanórai együttműködésén alapulnak
- Az iskola egyre növekvő mértékben kíván teret adni a közös élményszerzésnek, amelynek egyik hatékony eszköze a logikai és táblajáték-foglalkozások. A kötelező tanórai és nem kötelező tanórán kívüli logikai- és táblajáték-foglalkozások fő célkitűzései között szerepel a gyerekek értelmi képességének, fejlesztése, a problémamegoldásra nevelés, a szabadidő igényes, tartalmas eltöltése, a társas élet, a szociabilitás erősítése, a rendszeres megmérettetés, versenyzés és a hagyományápolás. A táblajáték a személyiségfejlesztés hatékony eszköze. A játékok során gyermekeink megtanulnak alapvető viselkedési normákat, kezelni konfliktusaikat, siker-és kudarctűrő képességük erősödik, segíti a helyes önértékelés kialakulást, és fejlődik önbizalmuk.
Programjaink segítségével arra törekszünk, hogy minden tanuló saját képességeinek megfelelően haladjon az ismeretek elsajátításában, és főleg képes legyen önálló ismeretszerzésre. A tanórák élvezhetők, szerethetők legyenek, együttműködésen alapuló osztályközösségeket szeretnénk, amelyekben tanulóink elfogadják egymást, és meglátják társaikban az értéket. Alapelvünk:
MINDENKI JÓ (LEHET) VALAMIBEN
Úgy gondoljuk, hogy a pedagógustársadalom nem engedheti meg azt, hogy magukra hagyjuk gyermekeinket problémáikkal, várva, hogy a társadalom majd megoldja azokat. Van megoldás, a mi iskolánk egy kipróbált, működő programmal bizonyítéka ennek.
- Ünnepélyes tanévnyitó, első tanítási nap
- Szülői értekezlet
- Tankönyvellátás ellenőrzése, esetleges pótrendelések leadása
- Útravaló pályázatok indítása
- Európai Diáksport Nap
- Nevelési értekezlet
- Megemlékezés az aradi vértanúkról
- Úszásoktatás beindítása
- Megemlékezés az 1956-os forradalom és szabadságharc eseményeiről projekt keretében.
- Elsős és másodikos tanulók DIFER vizsgálata
- Generációk Közötti Párbeszéd órák ütemezése
- Őszi szünet
- Pályaválasztási kiállítás Miskolcon
- Márton napi vetélkedő
- Családlátogatások
- Adventi gyertyagyújtás péntekenként
- Mikulás vetélkedő
- Mikulás diszkó
- Jelentkezés központi felvételire
- Adventi kézműveskedés
- Karácsonyi műsor
- Téli szünet
- Nevelési értekezlet
- Szülői értekezlet
- Központi felvételi
- A magyar kultúra napja – megemlékezések osztálykeretben
- Az első félév vége, osztályozó konferencia
- Farsang
- Felvételi lapok benyújtásának határideje
- Pénz7
- Pályaorientációs nap
- Ünnepi megemlékezés március 15-e tiszteletére
- Prevenciós bűnmegelőzés a Tiszaújvárosi Rendőrkapitányság együttműködésével
- Fenntarthatósági témahét
- Költészet napja- osztálykeretben
- DÖK Nap
- Digitális témahét
- Országos kompetencia mérések
- NETFIT eredmények feltöltése
- Nemzeti összetartozás napja
- GALAXIS vetélkedő
- Osztályozó értekezlet
- Ballagás, évzáró
Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács által támogatott projekt:
Családi foglalkozások
* * *
A projekt keretében osztályszinten valósítottuk meg a Mindenki jó valamiben! (MI_JÓ_VAN) programelemet.
Somlói galuska desszertet kapott minden résztvevő felnőtt és gyermek.
További képek a programról:
Kedves Szülők!