Mindenki jó valamiben

Elektronikus napló
Elektronikus ellenőrző

 
 
 

e - Ügyintézés

 

Elektronikus ügyintézés

 
 
 
 

 

Partnereink

 

 

Prima Primissima

 

Innovation & Excellence

Innovation & Excellence  Awards 2020

Certificate

 

Prima Oklevél

 

Miniszteri Oklevél

 

E-ügyintézés útmutató

 
 

Látogatók

2701763
Ma
Tegnap
A héten
Előző héten
A hónapban
Előző hónapban
Összesen
593
2266
15793
2609156
44622
58196
2701763
IP címed: 18.223.209.114
Dátum, idő: 2024-12-22 05:23:13

A Tiszaújvárosi Járás Tankerületéhez tartozó oktatási intézmények egyike a hejőkeresztúri IV. Béla Körzeti Általános Iskola, amelynek vonzáskörzete Hejőkeresztúr, Hejőszalonta és Szakáld községek. 

 

A két telephelyen lévő iskola tanulói létszáma már évek óta 230 körül mozog. A tanulók 68%-a hátrányos helyzetű, 8%-a állami gondozott és 7%-a sajátos nevelési igényű. Az intézmény a jobb teljesítmény eléréséért integrációs nevelést-oktatást folytat.

Az iskola nagy hangsúlyt fektet a tanulók képességének kibontakoztatására, amelynek célja a tanulók kulcskompetenciáinak fejlesztése a nevelő-oktató munka során. Tevékenységünk alapgondolata, hogy a mindennapi munkát multikulturális tartalom töltse meg.  

  

Az intézmény fő célkitűzései között szerepel: 

• A szülőkkel való kapcsolat ápolása, szorosabbá tétele, amelynek egyik útja, hogy az iskola olyan programokat kínáljon, ahol a diák-szülő-pedagógus hármas harmonikus együttléte biztosítható, és amely közös élmények a családok és az iskola közötti kapcsolatot erősítik és a különböző generációkat közelebb hozzák egymáshoz.

• Feladatunknak tekintjük tanulóink iskolai sikerhez juttatását, ezzel alapozva meg azt a törekvésünket, hogy az életben boldogulni tudó, sikeres diákokat bocsássunk ki az iskola falai közül. Az egészséges sikerorientáltság, céltudatosság, amely nem fajul karrierizmussá, képessé teszi a gyerekeket a kudarcok elviselésére, sőt a negatív tapasztalatokon edződve, azon felülkerekedve további eredmények elérésére sarkall.

• A harmonikus személyiség kialakításának nélkülözhetetlen feltétele a belső harmónia, az egészséges lelki élet, ezért törekszünk a szubjektív életminőség-érzésének javítására. 

 

Az intézmény három program köré szervezi tevékenységét:

• A Komplex Instrukciós Program olyan speciális kooperatív tanítási módszer, amely lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka szervezését olyan osztályokban, ahol a tanulók közötti tudásbeli különbség és kifejezőkészség tág határok között mozog. A módszer célja, hogy minden gyerek tudásszintje emelkedjen, és része legyen sikerélményben az osztálymunka során. 

. Előtérbe kerül a az eltérő szociokulturális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, a többségi kultúra, viselkedésnorma elsajátítása, az agresszió visszaszorítása.

• Ha jó közösségi iskolát szeretnénk létrehozni, akkor az iskolát nyitottá kell tenni. A szülők aktív szerepet vállalnak az iskola életében, cserébe az iskola olyan szolgáltatásokat nyújt, amelyeket nem csak a diákok, hanem a szülők is igénybe vehetnek. Ennek az együttműködésnek egyik megvalósítója a Generációk Közötti Párbeszéd Program. A foglalkozások a gyerekek és a szülők kölcsönös tanórai együttműködésén alapulnak

• Az iskola egyre növekvő mértékben kíván teret adni a közös élményszerzésnek, amelynek egyik hatékony eszköze a logikai és táblajáték-foglalkozások. 

A kötelező tanórai és nem kötelező tanórán kívüli logikai- és táblajáték-foglalkozások fő célkitűzései között szerepel a gyerekek értelmi képességének, fejlesztése,a problémamegoldásra nevelés, a szabadidő igényes, tartalmas eltöltése, a társas élet, a szociabilitás erősítése, a rendszeres megmérettetés, versenyzés és a hagyományápolás. 

A táblajáték a személyiségfejlesztés hatékony eszköze. A játékok során gyermekeink megtanulnak alapvető viselkedési normákat, kezelni konfliktusaikat, siker-és kudarctűrő képességük erősödik, segíti a helyes önértékelés kialakulást, és fejlődik önbizalmuk. 

Programjaink segítségével arra törekszünk, hogy minden tanuló saját képességeinek megfelelően haladjon az ismeretek elsajátításában, és főleg képes legyen önálló ismeretszerzésre. A tanórák élvezhetők, szerethetők legyenek, együttműködésen alapuló osztályközösségeket szeretnénk, amelyekben tanulóink elfogadják egymást, és meglátják társaikban az értéket. Alapelvünk:

 

MINDENKI JÓ VALAMIBEN!

Mi úgy gondoljuk, hogy a pedagógustársadalom nem engedheti meg azt, hogy magukra hagyjuk gyermekeinket problémáikkal, várva, hogy a társadalom majd megoldja azokat. 

Van megoldás, a mi iskolánk egy kipróbált, működő programmal bizonyítéka ennek.

 

 

 

 

 

Iskolaközi szemléletformáló programok a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola és a Mezőkövesdi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola között

 

A projekt célja:

A projekt általános célja a korai iskolaelhagyók számának csökkentése és a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése, valamint a minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférés előmozdítására az iskolák közötti kapcsolatok fejlesztésével.

 A projekt konkrét célja a különböző társadalmi hátterű tanulók közti kapcsolat létrehozásának elősegítése, mely hozzájárul hosszú távon a kapcsolati tőke kialakításához és már a gyermekkorban elindulhat a társadalmi felelősségvállalás fontosságának előtérbe helyezése.

Támogatást igénylő: Mezőkövesdi Tankerületi Központ 3400 Mezőkövesd, Széchenyi István utca 1.

Együttműködés vezetője:

  • Az intézmény neve, címe: Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola (Székhely: 3597 Hejőkeresztúr, Petőfi Sándor út 111.) - OM azonosítószáma: 029073

Együttműködés tagintézménye:

  • Az intézmény neve, címe: Mezőkövesdi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (székhely: 3400 Mezőkövesd, Hősök tere 14.)  - OM azonosítószáma: 200657

A projekt megvalósulásának ideje:

2017. novembertől 01. – 2019. október 31.

 

Megvalósítandó tevékenysége

  • Kötelező óraszámon felüli nyelvtanítás
  • Délutáni foglalkozások
  • Tantárgyi fejlesztés
  • Tanulmányi, kulturális rendezvény
  • Intézmények közötti kapcsolatfelvétel
  • Közös internetes oldal
  • Személyes találkozó
  • Előadássorozat
  • Nyári tábor
  • Eszközbeszerzés

 

Kötelező tématerületek:

  • A partner iskolák bemutatása és megismertetése

(kultúra, társadalmi helyzet, nemzetiség, földrajzi sajátosság)

  • Biztonságos internethasználat
  • Az egészséges életmód fontossága

 

 

"Pályaorientáció, kiemelten az MTMI készségek és kompetenciák fejlesztése a Mezőkövesdi Tankerületi Központ oktatási intézményeiben”

A projekt célja:

 

 

A fő cél a pályaorientáció megerősítése a köznevelési intézményrendszerben, különös tekintettel a matematikai, természettudományos, informatikai és műszaki pályák választásának népszerűsítésére és ahhoz kapcsolódó kompetenciák fejlesztésére.

 A fejlesztés részcéljai:

• A tudatos felnőttkori életpálya-építés és a majdani sikeres munkaerő-piaci részvétel megalapozása, az ehhez szükséges készségek elsajátításának, és így a köznevelés eredményességének, hatékonyságának és hátránykompenzáló szerepének javítása érdekében. • A tanulók pályaorientációs kompetenciafejlesztése, kiemelten fókuszálva az MTMI területek népszerűségének növelésére a köznevelés intézményrendszerében. • A pedagógusok és a pályaorientációs feladatellátásban érintett köznevelési szakemberek pályaorientációs célú felkészültségének támogatása..

Támogatást igénylő: Mezőkövesdi Tankerületi Központ 3400 Mezőkövesd, Széchenyi István utca 1.

Résztvevő intézmény:

  • Az intézmény neve, címe: Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola (Székhely: 3597 Hejőkeresztúr, Petőfi Sándor út 111.) - OM azonosítószáma: 029073

A projekt megvalósulásának ideje:

2017. novembertől 01. – 2019. október 31.

 

Megvalósítandó tevékenysége

  • Rendhagyó, tematikus órák, találkozók szervezése (végzett diákok, sikeres emberek, szülők életpályáinak, életútjainak bemutatása)
  • Iskolalátogatás, nyílt nap, pályaválasztási rendezvények
  • Interaktív, illetve mobil programok, kiállítások, installációk, tematikus játszóházak
  • Több szakmaterületet érintő munkahelyek bemutatása
  • MTMI területet érintő speciális tematikájú, élmény jellegű szakkörök szervezése
  • IKT eszközökkel, perifériákkal, programozással kapcsolatos készségfejlesztő tevékenység megvalósítása
  • Támogató csoportok (pedagógusok, iskolapszichológus, pályaválasztási szakember) létrehozása, működtetetése

 

„DIGITÁLIS

KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE”

 

A projekt célja:

  • Tanulás-tanítás pedagógiai módszertanának megújítása: a digitális pedagógia elterjesztése érdekében a pedagógusok módszertani tudásának célzott fejlesztése.
  • Korszerű informatikai infrastruktúra biztosítása a köznevelési intézmények számára
  • A korszerű pedagógiai módszerek szerinti tanítási-tanulási folyamat támogatása a tankerületi központok által fenntartott valamennyi köznevelési intézmény WiFi lefedettségének biztosításával

Támogatást igénylő: Klebelsberg Központ 1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 42-46.

 

Résztvevő intézmény:

  • Az intézmény neve, címe: Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola (Székhely: 3597 Hejőkeresztúr, Petőfi Sándor út 111.) - OM azonosítószáma: 029073

 

A projekt megvalósulásának ideje:

2017. október 01. – 2020.december 29.

 

Megvalósítandó fejlesztések:

1.A tanórák keretében alkalmazandó korszerű technológiájú digitális eszközök ellátottságának fejlesztése

1.1. mobil klienseszközök beszerzése,

1.4. EduRoam szolgáltatáshoz történő hozzáférés, WIFI fejlesztés

2.Módszertani fejlesztés

2.1. A pedagógusok részvétele továbbképzéseken

 

Minőségi oktatás infrastrukturális feltételeinek fejlesztése Hejőkeresztúron

 

A projekt célja:

A fejlesztés általános célja a település népességmegtartó képességének, a fiatal, képzett munkaerőt megtartó lehetőségeinek növelése, a helyi szükségletekre épülő közszolgáltatások racionális és költséghatékony működésének kialakítása. 

 A projekt konkrét célja a modern, befogadó oktatási környezet és a mindennapos testnevelés (testedzés) infrastrukturális feltételeinek megteremtése, kötelező helyiségek kialakításával, felújításával és eszközök beszerzésével a minőségi oktatás feltételeinek megteremtése érdekében

Támogatást igénylő: Mezőkövesdi Tankerületi Központ 3400 Mezőkövesd, Széchenyi István utca 1.

 

Résztvevő intézmény:

  • Az intézmény neve, címe: Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola (Székhely: 3597 Hejőkeresztúr, Petőfi Sándor út 111.) - OM azonosítószáma: 029073

 

A projekt megvalósulásának ideje:

2017. október 01. – 2021. június 30.

Megvalósítandó infrastrukturális fejlesztések:

 

Az oktatási helyiségek a következőképpen kerülnek kialakításra:

  • új 250 m2 tornaszoba kialakítása
  • 150 fős előadó terem kialakítása 265m2 szemléltető oktatási céllal
  • szaktantermek kialakítása fejújítása és átépítése 100 m2 –en: informatikai terem, természettudományos terem és nyelvi laboratórium
  • kialakításra kerül egy új művészeti terem
  • megújításra kerül az iskola épületgépészeti rendszere: fűtés, villamos, gépészeti hálózat
  • az épület új külső hőszigetelést kap
  • megtörténik az iskola padlózatának a cseréje
  • kialakításra kerül egy új sportudvar szabadtéri konditeremmel 70 m2-n és 400 méteres futókörrel
  • a megfelelő pedagógiai munka érdekében egy tanári szoba kerül kialakításra

 

 

 

A Mezőkövesdi Tankerületi Központhoz tartozó oktatási intézmények egyike a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola, amelynek vonzáskörzete Hejőkeresztúr, Hejőszalonta és Szakáld községek. 

 

A hejőkeresztúri és a szakáldi intézményben a tanulói létszám évek óta 200 körül mozog. A tanulók 30%-a halmozottan hátrányos, 3%-a hátrányos helyzetű, 10%-a állami gondozott és 8%-a sajátos nevelési igényű. Az iskola nagy hangsúlyt fektet a tanulók képességének kibontakoztatására, amelynek célja a tanulók kulcskompetenciáinak fejlesztése a nevelő-oktató munka során. Tevékenységünk alapgondolata, hogy a mindennapi munkát multikulturális tartalom töltse meg.  

  

Az intézmény fő célkitűzései között szerepel: 

  • A szülőkkel való kapcsolat ápolása, szorosabbá tétele, amelynek egyik útja, hogy az iskola olyan programokat kínáljon, ahol a diák-szülő-pedagógus hármas harmonikus együttléte biztosítható, és amely közös élmények a családok és az iskola közötti kapcsolatot erősítik és a különböző generációkat közelebb hozzák egymáshoz.
  • Feladatunknak tekintjük tanulóink iskolai sikerhez juttatását, ezzel alapozva meg azt a törekvésünket, hogy az életben boldogulni tudó, sikeres diákokat bocsássunk ki az iskola falai közül. Az egészséges sikerorientáltság, céltudatosság, amely nem fajul karrierizmussá, képessé teszi a gyerekeket a kudarcok elviselésére, sőt a negatív tapasztalatokon edződve, azon felülkerekedve további eredmények elérésére sarkall.
  • A harmonikus személyiség kialakításának nélkülözhetetlen feltétele a belső harmónia, az egészséges lelki élet, ezért törekszünk a szubjektív életminőség-érzésének javítására. 

 

Az intézmény három fő program köré szervezi tevékenységét:

  • A Komplex Instrukciós Program olyan speciális kooperatív tanítási módszer, amely lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka szervezését olyan osztályokban, ahol a tanulók közötti tudásbeli különbség és kifejezőkészség tág határok között mozog. A módszer célja, hogy minden gyerek tudásszintje emelkedjen, és része legyen sikerélményben az osztálymunka során. Előtérbe kerül az eltérő szociokulturális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, a többségi kultúra, viselkedésnorma elsajátítása, az agresszió visszaszorítása.
  • Ha jó közösségi iskolát szeretnénk létrehozni, akkor az iskolát nyitottá kell tenni. A szülők aktív szerepet vállalnak az iskola életében, cserébe az iskola olyan szolgáltatásokat nyújt, amelyeket nem csak a diákok, hanem a szülők is igénybe vehetnek. Ennek az együttműködésnek egyik megvalósítója a Generációk Közötti Párbeszéd Program. A foglalkozások a gyerekek és a szülők kölcsönös tanórai együttműködésén alapulnak
  • Az iskola egyre növekvő mértékben kíván teret adni a közös élményszerzésnek, amelynek egyik hatékony eszköze a logikai és táblajáték-foglalkozások. A kötelező tanórai és nem kötelező tanórán kívüli logikai- és táblajáték-foglalkozások fő célkitűzései között szerepel a gyerekek értelmi képességének, fejlesztése, a problémamegoldásra nevelés, a szabadidő igényes, tartalmas eltöltése, a társas élet, a szociabilitás erősítése, a rendszeres megmérettetés, versenyzés és a hagyományápolás. A táblajáték a személyiségfejlesztés hatékony eszköze. A játékok során gyermekeink megtanulnak alapvető viselkedési normákat, kezelni konfliktusaikat, siker-és kudarctűrő képességük erősödik, segíti a helyes önértékelés kialakulást, és fejlődik önbizalmuk. 

Programjaink segítségével arra törekszünk, hogy minden tanuló saját képességeinek megfelelően haladjon az ismeretek elsajátításában, és főleg képes legyen önálló ismeretszerzésre. A tanórák élvezhetők, szerethetők legyenek, együttműködésen alapuló osztályközösségeket szeretnénk, amelyekben tanulóink elfogadják egymást, és meglátják társaikban az értéket. Alapelvünk:

 

MINDENKI JÓ (LEHET) VALAMIBEN

 

Úgy gondoljuk, hogy a pedagógustársadalom nem engedheti meg azt, hogy magukra hagyjuk gyermekeinket problémáikkal, várva, hogy a társadalom majd megoldja azokat. Van megoldás, a mi iskolánk egy kipróbált, működő programmal bizonyítéka ennek.

 
Az iskola ismétlődő programjai
 
Események, fontosabb programok
 
 
 
ŐSZ
 
  • Ünnepélyes tanévnyitó, első tanítási nap
  • Szülői értekezlet
  • Tankönyvellátás ellenőrzése, esetleges pótrendelések leadása
  • Útravaló pályázatok indítása
  • Európai Diáksport Nap
  • Nevelési értekezlet
  • Megemlékezés az aradi vértanúkról
  • Úszásoktatás beindítása
  • Megemlékezés az 1956-os forradalom és szabadságharc eseményeiről projekt keretében.
  • Elsős és másodikos tanulók DIFER vizsgálata
  • Generációk Közötti Párbeszéd órák ütemezése
  • Őszi szünet
  • Pályaválasztási kiállítás Miskolcon
  • Márton napi vetélkedő
  • Családlátogatások
 
 
TÉL
 
  • Adventi gyertyagyújtás péntekenként
  • Mikulás vetélkedő
  • Mikulás diszkó
  • Jelentkezés központi felvételire
  • Adventi kézműveskedés
  • Karácsonyi műsor
  • Téli szünet
  • Nevelési értekezlet
  • Szülői értekezlet
  • Központi felvételi
  • A magyar kultúra napja – megemlékezések osztálykeretben
  • Az első félév vége, osztályozó konferencia
  • Farsang
  • Felvételi lapok benyújtásának határideje
  • Pénz7
 
 
TAVASZ
 
  • Pályaorientációs nap    
  • Ünnepi megemlékezés március 15-e tiszteletére
  • Prevenciós bűnmegelőzés a Tiszaújvárosi Rendőrkapitányság együttműködésével
  • Fenntarthatósági témahét
  • Költészet napja- osztálykeretben
  • DÖK Nap
  • Digitális témahét
  • Országos kompetencia mérések
  • NETFIT eredmények feltöltése
  • Nemzeti összetartozás napja 
  • GALAXIS vetélkedő
  • Osztályozó értekezlet
  • Ballagás, évzáró

Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács által támogatott projekt:
Gyermek, szülő, iskola együttműködése a társadalmi beilleszkedésért
 
 
Szakmai tanulmányút Csehimindszenten
 
A Belügyminisztérium által  meghirdetett és elnyert pályázat keretében utolsó programelemünk az iskola és a szülői ház kapcsolatának erősítése céljából megvalósult szakmai tanulmányút. Ennek keretében egy olyan iskolát kerestünk meg, ahol nagy múltja  van a szülőkkel való kapcsolattartásnak és a hagyományápolásnak.
Csehimindszent általános iskolájával több éve szoros szakmai kapcsolatban vagyunk, mivel a KIP hálózathoz tartozik. Az iskolában folyó munka megismerése után a község polgármestere mutatta be a Mindszenty hagyatékot, megismerkedtünk a falu nevezetességeivel, a Vasi-Hegyhát gasztronómiájával. Példaértékű értékmegőrző munkát ismerhettünk meg, és a közösségért való lelkesedés és tenni akarás lenyűgözte a kirándulás résztvevőit.
Utazásunk során felkerestünk olyan lehetséges kirándulási célpontokat is, melyekre tanítványainkat is szívesen elvinnénk a közeljövőben.
Megismerkedtünk a Jeli arborétum egyedülálló növényvilágával, a Tihanyi apátsággal illetve a balatonfüredi Jókai villával is.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*     *     *
 
II. Mindenki jó valamiben (MI_JÓ_VAN) program
 
A Belügyminisztérium által  meghirdetett és elnyert pályázat keretében 2021. 06. 14-én megtartottuk a II. Mindenki jó valamiben (MI_JÓ_VAN) programunkat.
Az osztályok forgószínpad szerint haladva, osztályonként 3 csoportban hajtották végre a játékos feladatokat az egyes állomásokon. A gyerekek kísérésében és az állomásokon segítettek volt diákjaink, illetve a szülők. 
Néhány feladat:
Nyelvi intelligencia területen kiemelkedő tanulók szára:
közmondások, szólások gyűjtése, képregény készítése, KAHOOT! quizjáték, szókereső játék, tulajdonság gyűjtő,
Testi intelligencia területen kiemelkedő tanulók számára:
ping pong labda átadása, lufi-darts, labda egyensúlyozása, lánctalpas-járás, célbadobás, teniszlabda gurítás
Praktikus intelligencia területen kiemelkedő tanulók számára:
Az Erdőváros meséi c. könyv alapján rejtvényfeladatok
A verseny végén jégkrémmel jutalmaztunk minden résztvevőt.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*     *     *
 
Generációk közötti párbeszéd
Családi foglalkozások
 
A Belügyminisztérium által  meghirdetett és elnyert pályázat keretében  az osztályok Generációk közötti párbeszéd foglalkozásokat tartottak. A foglalkozások célja az idősebb generáció tapasztalatainak átadása a fiatalabb nemzedéknek. A tapasztalatátadás többek között megcélozza szakmák, hobbik bemutatását, a társas viselkedéssel kapcsolatos tudnivalókat és tennivalókat, a viselkedési értékek átadását, a szokások kialakítását. Kiemelt szerepet kapott a tablethasználat, az egymástól tanulás.
Néhány téma a megvalósult programokból:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*     *     *
 
 
Halász Judit Csiribiri című koncertműsora
 
A Belügyminisztérium által  meghirdetett és elnyert pályázat keretében  2021. június 13-án 20 tanulónk Budapesten a Városmajori Szabadtéri Színpadon élvezhette Halász Judit Csiribiri című koncertműsorát.
A zenés előadás után az Oscar Garden étteremben ebédelt a kis csapat. Magas színvonalú kiszolgálásban volt részük, finom ételeket ettek, és kifogástalan viselkedésükért dicséretet kaptak.
A koncert után egy játszótér meglátogatásával koronázták meg a délutánt. Fáradtan, de élményekkel gazdagon tértek haza.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*     *     *
 
Bűnmegelőzési tábor - 5. évfolyam
 
A Belügyminisztérium által  meghirdetett és elnyert pályázat keretében az ötödikesek 2021. június 7-10-ig Bűnmegelőzési táborban vettek részt Bogácson.
A tábor helyszíne szintén a  Zöldvár Villa volt. Az ötödikesek tábori programjai: játékos sportprogramok, csoport - és kézművesfoglalkozások, strand, túra a környéken. Az előző csoporthoz hasonlóan, fáradtan, de élményekkel gazdagodva tértek haza.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*     *     *
 
"Logikaszinó" Táblajátékos verseny
 
A Belügyminisztérium által  meghirdetett és elnyert pályázat keretében Logikaszinó versenyt rendeztünk 2021. június 4-én.
A résztvevő gyerekek 40-40 zsetont kaptak a verseny kezdetekor. Ezzel gazdálkodhattak: fogadhattak saját és társaik játszmáinak kimenetelére.
A cél minél több zseton összegyűjtése volt. Terített asztalról, számtalan táblajáték közül tetszőlegesen választhattak, és a partnert is maguk választhatták.
A gyerekek számára ez a verseny igazi csemege volt, jó hangulatban, felszabadultan, élvezettel játszottak.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*     *     *
 
FELHÍVÁS: "Logikaszinó" Táblajátékos Verseny
 
 
*     *     *
Bűnmegelőzési tábor - alsó tagozat
 
A Belügyminisztérium által  meghirdetett és elnyert pályázat keretében az alsó tagozatosok 2021. május 31-június 3-ig Bűnmegelőzési táborban vettek részt Bogácson.
A tábor helyszíne a Zöldvár Villa volt. A helyszín kiváló lehetőséget biztosított az exatlon verseny és más sportprogram megrendezéshez, a fedett teraszokon pedig csoport - és kézművesfoglakozásokat tartottak.  Túrákon a környék látnivalóit is felfedezhették.
Bőséges és nagyon finom ételeket fogyaszthattak. Volt lehetőség repetára is.
A tábor fénypontja a csütörtök délutáni strandolás volt. Fáradtan és élményekkel gazdagon tértek haza a gyerekek.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

*     *     *
 
 
FELHÍVÁS: Családi nap
 
 
*     *     *
 
Eger - Harlekin Bábszínház
 
A Belügyminisztérium által  meghirdetett és elnyert pályázat keretében első- és második osztályos tanulóink Egerben a Harlekin Bábszínházban vettek részt egy komplex Meseprojektben.
Először megtekintették A Pirosmalac c. bábelőadást, majd ebéd után az elsősök a Bábszínház Mesepontján egy óriás mese társasjátékot próbáltak ki. A másodikosok kézműves foglalkozáson vehettek részt, amelynek során elkészítették saját Pirosmalac mesekönyvüket.
A gyerekek élményekkel gazdagon tértek haza. 
 







 
*     *     *
 
 
 
A projekt keretében október 21-én az iskola dolgozói és szülők színházlátogatáson vettek részt Budapesten a Játékszínben.
Az előadás igazi felüdülés volt a nézők számára a mai feszültségekkel teli, stresszes időszakban.
 
 
 
 
*     *     *
 
 
Kolibri Színház
 
A projekt keretében 8. osztályos tanulóink október 19-én  Budapesten a Kolibri Színházban vettek részt színházlátogatáson. Indulás előtt Pizza-ebédet fogyaszthattak el.
A különleges előadás során a tanulók egyik része az egyik főszereplő, a másik csoport a másik főszereplő szemszögéből látja az eseményeket.
A főszereplők, 14 és 15, egy online videójáték chat-szobájában ismerkednek meg. Mindenben őszinték egymással, egyetlen dolgot, a legfontosabbat kivéve. De létezhet-e kiteljesedés vélt vagy valós gyengeségeink felvállalása nélkül? Kerülőutak és párhuzamosan futó ösvények, amelyek végül a megértéshez és az elfogadáshoz vezetnek. 
Az előadás után egy dráma foglalkozás keretében alkalmuk volt a tanulóknak a másik fél érveit, gondolatait megismerni. 
Egyedülálló színházi élményben volt számukra.
 
 
 
 
 
 
*     *     *
 
FELHÍVÁS: Kolibri Színház

 
 
*     *     *
 
 
Mindenki jó valamiben!
 

A projekt keretében osztályszinten valósítottuk meg a Mindenki jó valamiben! (MI_JÓ_VAN) programelemet.
A gyerekek ügyességről, kreativitásról, Az Erdőváros meséi c. történet ismeretéről tettek tanúbizonyságot.
A megérdemelt jutalom sem maradhatott el!
Somlói galuska desszertet kapott minden résztvevő  felnőtt és gyermek.
 
Képek a programról:

 
 
 
 
 











 




 
*     *     *
 
A projekt keretében 2020.09.25-én az 5. osztályosok A Tenkes kapitánya című zenés-táncos színdarabot nézhették meg Egerben, a Gárdonyi Géza Színházban.


 
A  Magyar Nemzeti Táncegyüttes táncosai és zenészei, valamint a Honvéd Férfikar énekesei remek előadással szórakoztatták a gyerekeket.
 
A téma a Rákóczi-szabadságharc idején, Siklós környékén folyó kuruc–labanc küzdelmeket idézi. A történet meseszerűen, sok humorral mutatta be azokat a kuruc hősöket, akik ravaszsággal, magyaros virtussal végül is legyőzik a labancokat.
 
A gyerekek végig érdeklődve nézték, lenyűgözte őket a táncjáték.
 
A lányok legszívesebben Veronika szerepébe és ruhájába bújtak volna, a fiúknál pedig a karikás ostor csattogása aratott nagy sikert.
 
Az előadás végén a hatalmas taps és a ragyogó szemek mutatták, mennyire tetszett az előadás.

További képek a programról:
 
 

 
 
 
*     *     *
 
FELHÍVÁS: A Tenkes kapitánya színdarab

 
*     *     *
 
FELHÍVÁS: Mindenki Jó Valamiben programsorozat

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kedves Szülők!
 
Az ünnepek közeledtével és általában is, ügyeljenek az online vásárlás során! Az alábbiakban segítséget adunk azzal kapcsolatban és a Gyermekek online védelméhez kapcsolódóan. 
2020. december
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*          *          *
 
Gyermeküket sok inzultus, zaklatás érheti az interneten, az online felületeken keresztül. Az alábbiakban segítséget adunk ezen felületek veszélyeinek az elkerüléséhez.